El grup encapçalat per Toni Carrión reclama que l’Ajuntament assumeixi el lideratge de la promoció d’habitatge públic després d’anys d’anuncis sense materialitzar.
El grup municipal de Junts per Catalunya a Sant Feliu de Guíxols ha votat a favor dels quatre convenis amb l’Agència de l’Habitatge de Catalunya per avançar en les actuacions que preveuen 94 habitatges i allotjaments protegits.
L’acord del Ple no comporta l’inici de la construcció de 94 pisos. Els mateixos convenis aprovats preveuen que, si no es produeix l’adjudicació del solar a un promotor en el termini de dos anys des de la formalització, quedarà sense efecte el dret de superfície o la concessió administrativa constituïts a favor de l’Agència. Aquesta previsió evidencia que la materialització de les promocions encara està condicionada al resultat dels concursos.
El grup considera que el govern arriba tard i continua fent dependre la creació d’habitatge protegit a la concurrència de promotors externs. La col·laboració amb altres administracions i operadors pot contribuir a resoldre el problema, però ha d’anar acompanyada de lideratge municipal, planificació i seguiment.
Els antecedents justifiquen aquesta exigència. En els darrers anys, el govern municipal ha encadenat anuncis de creació d’habitatge públic que no s’han complert. El grup reclama que aquests compromisos es tradueixin, d’una vegada, en habitatges disponibles per a la ciutadania.
Junts defensa que l’Ajuntament lideri la promoció d’habitatge públic i la recerca del finançament necessari, sigui públic o privat, amb objectius concrets, terminis verificables i alternatives si les licitacions no prosperen. La responsabilitat municipal ha de continuar més enllà de l’aprovació dels convenis.
Paral·lelament, el grup proposa facilitar la creació de nou habitatge de mercat lliure i impulsar mesures específiques per afavorir l’oferta assequible. Entre aquestes, planteja simplificar els tràmits municipals, agilitzar la gestió de les llicències i millorar l’acompanyament als qui vulguin promoure habitatges a preus accessibles.
El vot favorable expressa el compromís del grup amb l’accés a l’habitatge. Aquest suport anirà acompanyat de l’exigència que el govern informi de l’evolució dels concursos, de les adjudicacions i dels calendaris d’execució. Sant Feliu necessita que els anuncis es converteixin en habitatges on la gent pugui viure.
