24 °CVall d’Aro, Poc ennuvolat

Envia notícia · Qui som · Publicitat

elridaura

Actualitat de Sant Feliu, Platja d’Aro i Santa Cristina.

,

El número 2 del PSC de Santa Cristina renuncia a l´acta de regidor

Segons Informa Diari De Girona Joan Bou, regidor del PSC a l’oposició de l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro, ha presentat la seva renúncia al càrrec per motius professionals, segons ha explicat a aquest diari. La renúncia es farà efectiva en el ple d’aquest dijous i prendrà el relleu el número 5 de la llista socialista, Xavier Figueras, segons ha concretat el portaveu i cap de llista del PSC, Ricard Herrero. Bou ha insistit que la renúncia està fonamentada estrictament en qüestions laborals (és professor de Política Econòmica a la Universitat de Vic) i no existeix cap problemàtica ni amb els companys del PSC a l’Ajuntament ni amb l’agrupació local. Aquesta és la segona renúncia d’un número 2 a l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro: la primera fou el setembre amb Salvador Ribot, que va deixar el grup de CiU per discrepàncies internes, si bé no va deixar l’acta de regidor sinó que ara està a l’oposició com a regidor no adscrit.
Joan Bou va entrar a l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro el 2003 i va ser regidor d’Hisenda i Participació Ciutadana fins a les eleccions d’aquest mes de maig. Aleshores, el PSC va passar a l’oposició. L’encara regidor socialista ha comentat que necessita tenir una major dedicació a la Universitat «i no puc estar per les dues coses»; així «en un acte de responsabilitat deixo el càrrec».
Bou es va presentar en aquestes eleccions municipals com a independent després que deixés la militància del PSC per entendre que el govern socialista executava polítiques econòmiques neoliberals de dretes. Un element que ha precisat que no té res a veure amb aquesta renúncia perquè va ser un any enrere i els seus companys de llista ja en tenien coneixement.
Herrero ha afegit que Bou va anar a la llista «perquè li vam demanar» i ha puntualitzat que, en principi, seguirà assessorant l’agrupació local socialista: «És un puntal en temes econòmics».