El paquet inclou dos locals comercials i l’antic hotel Mediterráneo
La Generalitat ha tornat a convocar a subhasta els tres darrers immobles de l’extens llegat dels germans Anlló, morts sense descendència ni testament, a Sant Feliu de Guíxols (Baix Empordà). Segons l’anunci que publica aquest dijous el Diari Oficial de la Generalitat (DOGC), es posaran a la venda dos locals comercials, situats al número 30 del carrer Mossèn Jacint Verdaguer; i l’antic hotel Mediterráneo, que es troba al carrer Penitència número 12. La subhasta a l’alça se celebrarà el pròxim 17 de juliol a l’auditori del Districte Administratiu de la Generalitat a Barcelona i les ofertes poden presentar-se fins als 27 de juny. Després que l’anterior subhasta quedés deserta, el preu dels locals s’ha baixat un 2,5% i el de l’immoble, un 7,8%.
Durant l’acte, que serà obert al públic, es farà l’obertura dels sobres econòmics i els licitadors podran millorar les seves ofertes a mà alçada. En el cas que els immobles quedin deserts durant la primera licitació, es tornaran a subhastar en una segona licitació el mateix dia per un import que serà un 20% inferior al preu de sortida de la primera.
En aquesta nova subhasta que s’ha publicat aquest dijous, després que l’anterior que s’havia de celebrar el passat 5 de març quedés deserta, el preu dels immobles s’ha modificat tenint en compte la seva situació actual i les variacions del mercat immobiliari des de la darrera valoració feta l’octubre del 2024. Aquestes circumstàncies han motivat un descens aproximat del seu valor d’un 2,5% en el cas dels locals i d’un 7,8% en el cas de l’immoble de l’antic hotel Mediterráneo, respecte als preus de la licitació anterior. En concret, el preu de sortida dels locals serà de 47.800 euros i 105.700 euros i el de l’edifici, de 401.400 euros.
Ofertes fins al 27 de juny
Els interessats a licitar per algun dels immobles de la subhasta tenen temps fins al pròxim 27 de juny a les 14 h per presentar les seves ofertes a la Direcció General del Patrimoni de la Generalitat mitjançant la Plataforma de Serveis de Contractació Pública de Catalunya. Per poder-hi participar, entre altres requisits, s’ha de dipositar prèviament l’import de la garantia, que es fixa per a cada immoble en el plec de condicions, a la Caixa General de Dipòsits de la Generalitat a disposició de la Direcció General de Patrimoni de la Generalitat.
La Direcció General del Patrimoni ha habilitat un telèfon d’informació i una adreça de correu electrònic per a les persones interessades a visitar algun dels immobles que estan a la venda. A més, les característiques tècniques de totes les finques es poden consultar al web del Departament d’Economia i Finances i a la Plataforma de Serveis de Contractació Pública de Catalunya.
2,5 milions d’euros d’inversió
Amb la venda dels tres darrers lots, la Generalitat preveu obtenir un mínim de 443.920 euros, que pot ser millorat a l’alça. Un total que se sumarà als 2 milions d’euros que resten per distribuir del patrimoni adjudicat de l’extens llegat dels Anlló, que inclou des de pàrquings, a habitatges, hotels i locals comercials. D’aquesta manera es podrà liquidar l’herència i, tal com preveu la legislació vigent, destinar els imports obtinguts a finalitats residencials o a establiments d’assistència social o a institucions culturals, preferentment del municipi o la seva comarca.