Una de les tradicions populars de les colles que freqüentaven a les tavernes catalanes, quan la mar era font de vida, era la de cantar havaneres i cançons marineres després de feinejar o quan no podien sortir perquè feia temporal.
A Romanyà de la Selva no hi ha tavernes ni tradició marinera però l’Associació de veïns de Romanyà de la Selva ha organitzat, pel proper diumenge 2 d’agost, la 1ª edició d’Havaneres al rellotge de nit. A partir de 2/4 de 10 del vespre, la colla Jacomet portarà l’ambient de mar a la plaça de l’església de Romanyà de la Selva, a partir d’un repertori d’havaneres i cançons marineres adequat per a l’ocasió.
La colla Jacomet, de la població veïna de Sant Feliu de Guíxols, està formada per l’Albert Rovero (veu), Dani Segura (guitarra i veu) i Xevi Figueras (veu). L’objectiu de la colla és mantenir viva la cançó de taverna i havanera amb l’humor que els caracteritza i recuperar les que ja han quedat a l’oblit perquè no es perdin del tot.
El preu de l’entrada de la 1ª edició d’Havaneres al rellotge de nit és per taquilla inversa, mínim 10 euros. I té el suport de la parròquia de Sant Martí de Romanyà de la Selva i de l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro.
Glòria Jara i Albertí
